Boekenweek van Jongeren: gratis 3PAK

Gepubliceerd op: 28 augustus 2023 17:01

De Boekenweek van Jongeren (15 – 24 september) inspireert jongeren met verhalen en boeken die écht bij ze passen, op plekken waar jongeren zelf te vinden zijn. Het motto is dan ook: dit wil jij lezen! Jongeren van 15 tot 17 jaar kunnen een gratis verhalenbundel 3PAK ophalen in onze Bibliotheek.

Haal een gratis 3PAK bij de Bieb!

3PAK is een geschenkbundel met korte verhalen van drie topauteurs. De  auteurs van dit jaar zijn Philip Huff, Rima Orie en Nydia van Voorthuizen & Marie Lotte Hagen. In de Boekenweek van Jongeren kan iedereen een gratis exemplaar ophalen in de Bieb. OP = OP! Wist je trouwens dat je tot 18 jaar gratis lid kunt worden van de bibliotheek?

E-book- en luisterboek-versie

Luister je liever naar de verhalen uit 3PAK of lees je ze graag op je e-reader of telefoon? Dat kan ook! Als bibliotheeklid vind je 3PAK als e-book en luisterboek bij de Online Bibliotheek.

Over de schrijvers

Philip Huff is schrijver, dichter en regisseur. In 2009 debuteerde hij met Dagen van gras, drie jaar later gevolgd door het verfilmde Niemand in de stad. In zijn meest recente, bejubelde roman Wat je van bloed weet schrijft hij over het trauma van mishandeling.

Marie Lotte Hagen & Nydia van Voorthuizen zijn het feministische duo dat bekend werd met hun pamflet en gelijknamige podcast Damn, honey. Inmiddels hebben zij zes boeken geschreven, waaronder Shit waar je als vrouw mee moet dealen en Queer baby.

Rima Orie schrijft als Young Adult-auteur graag fantasyverhalen over magische werelden, zoals De Zwendelprins en In het vervloekte hart. Haar verhaal in 3PAK speelt zich af in de wereld van de populaire game Assassin’s Creed: Mirage.

Beste Boek voor Jongeren 2023

De tien meest aansprekende boeken van het afgelopen jaar maken kans op de titel Beste Boek voor Jongeren. Bij de start van de Boekenweek van Jongeren maakt een jury van jongeren twee winnaars bekend: één in de categorie Oorspronkelijk Nederlandstalig en één in de categorie Vertaald.

Meer over het Beste Boek voor Jongeren

Partners van de Boekenweek van Jongeren

De Boekenweek van Jongeren wordt georganiseerd door Stichting CPNB, Stichting Lezen en de Schrijverscentrale. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door NBD Biblion. De Boekenweek van Jongeren wordt ondersteund door haar partners: de lesmethode Talent en Taalblokken van Malmberg, CJP, het Nederlands Letterenfonds, KB nationale bibliotheek, Stichting De Versterking en Fonds 21.

Meer over de Boekenweek van Jongeren