Verkiezingen 2023

Gepubliceerd op: 24 oktober 2023 11:35

Op 22 november staat de Tweede Kamerverkiezingen voor de deur! Weet jij al waar je op gaat stemmen of twijfel je nog? Bekijk onze speciale verkiezingspagina. Hier vind je onder meer de Verkiezingskrant in gewone taal, links naar alle stemwijzers, leestips met boeken over de Nederlandse politiek, uitleg over stemmen in andere talen en de link naar NOS liveblog met het laatste nieuws.

Wanneer je stemt, laat je weten welke politieke partij je in de Tweede Kamer en mogelijk in de regering wilt vertegenwoordigen. Het is een kans om directe invloed uit te oefenen op de besluiten die in de Tweede Kamer worden genomen. We hebben hierover speciaal een verkiezingspagina samengesteld, met praktische informatie en een collectie boeken over democratie. Heel handig, of je nu een ervaren kiezer bent of net begint te begrijpen hoe deze verkiezingen werken.

Bibliotheken als stemlocatie

In Rivierenland kun je op plaatsen waar ook een vestiging van de Bibliotheek is, op 22 november je stem komen uitbrengen.

• De Pluk Geldermalsen
  • De Burcht Haaften