Wie wordt de voorleeskampioen van 2023?

Gepubliceerd op: 31 januari 2023 08:45

De lokale en regionale finales van de Nationale Voorleeswedstrijd gaan weer van start. In totaal strijden 69 deelnemers uit Rivierenland voor een plekje in de vervolgronde. De eerste van de 6 lokale finales is op maandag 30 januari. De regionale finale vindt plaatst in Geldermalsen. De winnaar mag meedoen aan de provinciale ronde.

Provinciale finale

Van half maart tot half april 2023 worden de winnaars van de regiofinales uitgenodigd voor de provinciale finale. De provinciale finale is een feestelijke gebeurtenis met een (muzikaal) optreden, meestal in een groot theater. Tijdens deze ronde lezen de deelnemers voor uit een ander boek dan tijdens de eerdere wedstrijdrondes.

Landelijke finale

Win je ook de provinciale rondes, dan mag je door naar de landelijke finale op woensdag 24 mei. De landelijke finale is een fantastisch voorleesfeest, waar de hele klas naartoe mag. De klas wordt opgehaald én thuisgebracht! De Nationale Voorleeskampioen krijgt een wisseltrofee voor school, een eigen trofee en boekenbonnen. Ook wordt de landelijke winnaar een jaar lang Kinderdirecteur van het inspirerende en avontuurlijke Kinderboekenmuseum.

Houd onze socials in de gaten!

Wij maken op onze socials bekend wie de winnaars zijn. Ook delen we hier foto's van de regionale kwartfinales.