Bibliotheek Rivierenland opnieuw gecertificeerd

Gepubliceerd op: 18 november 2021 14:37

“De bibliotheek levert een topprestatie ondanks beperkte middelen”, leest het certificeringsrapport waarmee Bibliotheek Rivierenland als openbare bibliotheek dit jaar opnieuw gecertificeerd is.

Landelijk zijn er kwaliteitsnormen opgesteld waaraan iedere openbare bibliotheek moet voldoen. De bibliotheek scoorde op alle onderdelen goed. Hierdoor mag Bibliotheek Rivierenland zich opnieuw officieel ‘openbare bibliotheek’ blijven noemen en partner zijn in het landelijk netwerk van openbare bibliotheken. Het certificaat is vier jaar geldig.

Herma van Dijkhuizen (op de foto rechts), wethouder in Gemeente Neder-Betuwe en Lidy Vos (op de foto links), directeur-bestuurder van Bibliotheek Rivierenland, vieren de hernieuwde certificering van de Bibliotheek in Opheusden. Intensieve en transparante samenwerking tussen de gemeenten in de regio en de bibliotheek zorgen ervoor dat Bibliotheek Rivierenland nog beter kan inspelen op lokale wensen en behoeften, zowel op maatschappelijk, cultureel als educatief gebied.