Nieuw Bibliotheekpunt in Vuren

Gepubliceerd op: 11 april 2024 10:45

Voortaan kunnen materialen uit de collectie van Bibliotheek Rivierenland opgehaald en ook weer ingeleverd worden in Cultuurcentrum De Koels in Vuren. Hier vind je vanaf nu een zelfservice Bibliotheekpunt. Wat is dit, vraag je je misschien af?

Bij een Zelfservice Bibliotheekpunt kun je vooraf gereserveerde materialen ophalen. Je reserveert deze heel gemakkelijk via de Bibliotheek-app of via onze website: www.bibliotheekrivierenland.nl. Je kunt ook ter plekke met je bibliotheekpas via de speciale zuil materiaal reserveren. Je vindt in Vuren dus geen boekenkasten waar je even in kunt rondneuzen, daar kun je altijd voor terecht in één van de andere Bibliotheken in de regio.

Je krijgt automatisch bericht wanneer je reserveringen in het Bibliotheekpunt in Vuren klaarstaan. Je hoeft ze dan alleen nog maar op te halen. Inleveren kan ook daar. Handig!

Officiële opening

Op dinsdag 16 april wordt het Bibliotheekpunt om 14:00 uur feestelijk geopend door Annete Plas, kinderboekenschrijfster. Daarvoor en daarna is er van alles te doen in De Koels. Zoals een bingo met leuke prijsjes en kinderen kunnen hun eigen biebtasje bedrukken met een sticker. Cultuurcoaches van Welzijn West Betuwe zorgen samen met de scholen voor een feestelijke opening via een Spoken Word voordracht. In de middag, tussen 14:00 en 16:00 uur zijn medewerkers van de Bibliotheek aanwezig voor hulp met de nieuwe zuil en voor het beantwoorden van andere vragen. Je bent van harte welkom! Het Bibliotheekpunt is een initiatief van Vuren Actief en Cultuurcentrum De Koels.

Programma opening 16 april

9.00 uur | Bezoek van leescoach Bibliotheek Rivierenland aan de school (alle groepen) en van cultuurcoach Welzijn West Betuwe (groep 5-8). Spoken word workshop met als finale een voordracht tijden de opening ‘s middags.
10.00 uur | Koffie-uurtje in De Koels: Bingo met leuke prijzen.
14.00 uur | Officiële opening door Annette van der Plas, kinderboekenschrijfster. Koffie/thee/ranja staat klaar.
14.00 - 16.00 uur | Bieb medewerkers aanwezig bij de zelfservice bibliotheekzuil voor uitleg, lid worden, digitale hulp, digitale cursussen. Kinderen kunnen een biebtasje bedrukken. Social werker van Welzijn West Betuwe is aanwezig voor overige vragen.
19.00 - 20.30 uur | Taalkring - Cultuurcoach West Betuwe sluit aan met een leuke opdracht en een gezellige bingo.

Naar de openingstijden