Biebclub Vakantieklas wegens succes herhaald

Gepubliceerd op: 30 juni 2021 16:50

Deze zomervakantie organiseren wij de Biebclub Vakantieklas. Een leuk programma waarin kinderen - die een steuntje in de rug kunnen gebruiken rondom leesplezier - op een actieve en creatieve manier aan de slag gaan met taal en mediawijsheid. Dé hit van vorig jaar en dus voor herhaling vatbaar. Deelname is gratis. Wees er snel bij, vol is vol!

De kinderen vinden het vooral leuk en afwisselend en ze krijgen meer plezier in lezen door te doen. Speciaal voor kinderen in groep 3 t/m 6.

IJzersterke formule

De leescoaches van de Bibliotheek op School verzorgen de lessen samen met medewerkers van ons Medialab. We beloven een aantrekkelijke combinatie van werken aan leesbevordering, mediawijsheid en 21e eeuwse vaardigheden van kinderen d.m.v. programmeren, techniek en maken. Kinderen reizen tijdens de lessen door vier verschillende landen: Sprookjesland, Gamemania, Waterland en Pirateneiland. En na de zomer gaan ze met meer leesplezier en vertrouwen weer naar school!

Persoonlijke aandacht en maatwerk

De Biebclub Vakantieklas vindt plaats op negen verschillende bibliotheekvestigingen. Er is plek voor tien kinderen per locatie. Zo kan ieder kind rekenen op persoonlijke aandacht en maatwerk. De kinderen volgen vier lessen gedurende twee aaneengesloten weken van de zomervakantie. Deelname is gratis.

Samengevat

• je kind zit nu (dit schooljaar) in groep 3, 4, 5 of 6.
  • je kind kan op dit moment wel een steuntje in de rug gebruiken rondom leesplezier.
  • samen met je kind maak je een bewuste keuze voor de Biebclub Vakantieklas, deelname aan alle vier de lessen.
  • deelname is gratis.

Biebclub Vakantieklas Regio Midden

• Startdatum: 19 juli (vervolgdata 22, 26 en 29 juli)
  • Locaties: Bibliotheken in Lienden, Culemborg, Dodewaard, Tiel en Geldermalsen