Duurzaam 2020 in

Gepubliceerd op: 6 januari 2020 08:00

Bibliotheek Rivierenland gaat duurzaam het nieuwe jaar in en streeft naar een plasticvrije Bibliotheek. Om dit te verwezenlijken heeft de Bibliotheek gekozen voor een samenwerking met de Belgische bibliotheekleverancier MedioEurope voor de verwerking van plasticvrije boeken.

Klimaatbewust

Onderdeel van het strijdplan is om klimaatbewust met boeken om te gaan. Daarnaast willen we onze bezoekers prikkelen op het gebied van duurzaamheid. Deze manier van boeken leveren, heeft naast duurzaamheid ook andere voordelen. De boeken liggen sneller in de Bibliotheek vanwege de kortere verwerkingstijd en het draagt bij aan een duurzamer transportbeleid. Hierdoor levert de Bibliotheek meer service, maken we onze bezoekers bewust en komt er minder plastic in de omgeving terecht.

De Bibliotheek heeft tegenwoordig ook een belangrijke sociale functie in de maatschappij. Bezoekers ontmoeten elkaar, ontdekken hun interesses en zijn ontvankelijk voor thema’s als duurzaamheid, een betere wereld en het delen van kennis. Bibliotheek Rivierenland speelt hierop in door samen te werken met MedioEurope voor een wereld met minder plastic en meer bewustzijn.

Video

De keuze voor de verwerking van plasticvrije boeken is vastgelegd in een korte video. Bekijk de video hieronder.