Voorlezen gaat voor

Gepubliceerd op: 11 januari 2024 12:53

Nationale Voorleesdagen

Of je nu voor het slapen gaat een mooi verhaal voorleest in bed of overdag samen een prentenboek bekijkt, er worden herinneringen voor het leven gemaakt. Het is heerlijk om te doen en zo gezellig! Voorlezen beleef je samen. Voorlezen gaat voor!

Van woensdag 24 januari tot en met zaterdag 3 februari 2024 vinden De Nationale Voorleesdagen plaats. In deze periode staan prenten-en voorleesboeken volop in de aandacht, met als doel het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen.

In het hele land zijn er allerlei voorleesactiviteiten. Ook in Rivierenland zijn er gezellige voorleesactiviteiten voor peuters en kleuters en we sluiten deze feestweek af met een fantastisch leuke voorstelling!

Uitbundige voorleesfeestjes

Voorleesfeestjes nationale voorleesdagen

Ontdek samen met je (klein)kind hoe gezellig en leuk het is. Kom tijdens de Nationale Voorleesdagen naar een uitbundig voorleesfeest in de bibliotheek bij jou in de buurt. In de schijnwerpers staat het grappige Prentenboek van het Jaar 2024: Help! Een Verrassing!'. Voor een prachtig decor brengen onze leescoaches samen met de kindjes het verhaal tot leven. Het is geschikt voor peuters van 2 tot 4 jaar. Deelname is gratis.

Direct een plekje reserveren

Een interactieve, muzikale en tikkeltje magische voorstelling

Voorstelling Help! Een verrassing!

We sluiten de Nationale Voorleesdagen af met een superleuke interactieve, muzikale en zelfs tikkeltje magische voorstelling ‘Help! Een verrassing!'. Speciaal gemaakt en gebaseerd op het gelijknamige Prentenboek van het Jaar van Miriam Bos, een humorvol, kleurrijk en liefdevol prentenboek, waarin jezelf mogen zijn op een subtiele manier centraal staat.

Reserveer een fijn plekje!

Cadeautje van de Bieb

word lid en ontvang een gratis voorleesknuffel

Is jouw piepjonge (klein)kind nog geen lid van de bieb? Kom dan tijdens de Nationale Voorleesdagen een gratis biebpasje voor hem of haar halen; je krijgt dan een superschattig mini-vosje vingerpop cadeau! Wees er snel bij, op=op.

Maak je kindje gratis lid

Meer over de Nationale Voorleesdagen 2024

Nationale Voorleesdagen

De Nationale Voorleesdagen worden gehouden van 24 januari t/m 3 februari 2024. Deze landelijke campagne is bedoeld om het voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen te stimuleren. Centraal staat het Prentenboek van het jaar 2024. Dit jaar is 'Help! Een verrassing!' vereerd met deze titel. Dit boek vormt samen met negen andere prentenboeken de Prentenboeken Top 10. Een veelzijdige lijst met verschillende verhalen en tekeningen en samengesteld door een speciale bibliotheek-jury.