Gezocht: Vrijwilligers Voorleesexpress

Gepubliceerd op: 22 juni 2023 10:45

voorleesexpress

Wil jij bijdragen aan een taal- en kansrijke toekomst voor ieder kind in West Maas en Waal, West Betuwe en Tiel? Word voorlezer bij de VoorleesExpress en maak het verschil!

Als voorlezer van de VoorleesExpress word je 20 weken lang gekoppeld aan je ‘eigen’ voorleesgezin. Door het voorlezen leren de kinderen hun taal te ontwikkelen, maken ze kennis met boeken en worden zowel ouders als kind gestimuleerd om Nederlands te praten. Daarnaast breng je als voorlezer het contact met mensen uit andere landen en culturen in beweging.

Waarom Voorleesexpress

Het doel is het introduceren van een voorleesritueel bij gezinnen met een taalachterstand en om ouders te stimuleren het voorlezen over te nemen. De VoorleesExpress helpt kinderen op weg die uit gezinnen komen die geen voorleestraditie kennen. Bibliotheek Rivierenland en de VoorleesExpress voeren dit met hulp van vrijwilligers uit in de gemeente West Betuwe, West Maas en Waal en Tiel. VoorleesExpress start in september in deze gemeenten.

Als voorleesvrijwilliger zie je het belang van voorlezen in en wil je dat samen met ons uitdragen.

Lees meer over deze mooie vrijwilligersvacature