GroenPlein

De Bibliotheek is er voor iedereen die groene inspiratie en kennis zoekt. Op het GroenPlein vind je alles op het gebied van klimaat, consuminderen, plasticvrij leven, groen leven en een duurzame mindset. Je vindt hier een gevarieerd activiteitenprogramma, leestips en cursussen voor iedereen die interesse heeft in duurzamer leven rondom huis en tuin. Alles ter inspiratie om zo de wereld een beetje mooier te maken.

Natúúrlijk duurzaam

cursus

Duurzaam leven? Natuurlijk! Maar wat is dat eigenlijk en hoe doe je dat? Deze online training biedt je concrete actiepunten waarmee je je werk- en privéleven direct verduurzaamt.

Gratis voor leden van de Bibliotheek

Activiteiten GroenPlein

Meer tips

De Zadenbieb is open

zadenbieb

Bij de Zadenbieb vind je een ruime collectie zaden van groenten, kruiden, planten en bloemen die je - net als een boek - mee naar huis mag nemen. Kom gratis zaden uitzoeken. Oogst zaden van de sterkste plant en breng de zaadjes weer terug voor andere gebruikers! Gratis en voor iedereen!

Zo werkt de Zadenbieb

Geniet van Vlindertuin De Zindering

vlindertuin

De Vlindertuin in Tiel is aangelegd met biologisch plantgoed dat aantrekkelijk is voor vlinders, bijen en andere insecten. In en rond de tuin organiseren we samen met Zinder regelmatig activiteiten, zoals het bouwen van insectenhotels, milieueducatie, cursussen fotografie en schilderen, rondleidingen, lezingen en een cursus tuinontwerpen op een insectenvriendelijke manier. Zaden uit de Vlindertuin vormen mede de collectie van de Zadenbibliotheek. Wil je ontdekken (en zien!) wat voor planten er allemaal in de tuin staan?

Zoek op de interactieve plattegrond van de Vlindertuin

• www.bibliotheekrivierenland.nl/groenplein