Nieuws voor professionals die werken in de kinderopvang

• Geef een prentenboek cadeau Bekijk details

2 april 2024

Samen zorgen we ervoor dat alle kinderen opgroeien tussen de mooiste boeken. Dat is het motto van de campagne Geef een prentenboek cadeau! Dit jaar is het humoristische en verrassende prentenboek Kom uit die kraan!! gekozen als campagnetitel. Wist je dat hier ook mooie lessuggesties voor gemaakt zijn?

• Media Ukkie Dagen 2024 Bekijk details

27 februari 2024

Van 5 t/m 12 april vinden de Media Ukkie Dagen plaats! Door het hele land wordt aandacht gevraagd voor mediawijsheid in de opvoeding van kinderen van 0 t/m 6 jaar. Het thema is dit jaar: Ontspannen met media.

• E-magazine BoekStart voor jou! Bekijk details

12 februari 2024

BoekStart voor jou! - nummer 40 staat online. Weer boordevol boekentips en achtergrondinformatie over voorlezen en taalontwikkeling. Met doorklikpagina’s, links naar filmpjes en interessante websites.

• Nieuwe BoekStart Boekideeën voor op de groep Bekijk details

7 juli 2023

Bij de leesbevorderende activiteiten op de groep staan het voorlezen en het werken met boeken centraal: dagelijks voorlezen en praten over boeken. Rondom het voorlezen kun je verschillende activiteiten bedenken met een goed gekozen prentenboek als uitgangspunt. Ook met de allerjongsten.

• Boekenpret: je kunt weer reserveren Bekijk details

29 mei 2023

Vanaf 1 juni 2023 kan men weer voor het nieuwe seizoen 2023/2024 naar keuze BoekenPret-titels online reserveren.

• Serie workshops rondom BoekStartdag Bekijk details

11 mei 2023

Zaterdag 3 juni doet de Bibliotheek mee aan de landelijke BoekStartdag. Rondom deze dag geven we onze allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders een extra warm welkom met workshops Lekker samen lezen. Een ouder-kind activiteit voor (groot)ouders en kindje van 6 tot 18 maanden.

• Bezoek de BoekStartdag 2022 Bekijk details

12 mei 2022

Zaterdag 11 juni doet de Bibliotheek mee aan de landelijke BoekStartdag. We geven op deze dag onze allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders een extra warm welkom met interactieve voorleesfeestjes.

• Nieuw! Hippe inspiratiebron voor het ontdekken van boeken Bekijk details

14 oktober 2021

Podcasts zijn hip en een goede inspiratiebron voor het ontdekken van boeken. Op deze pagina staan leuke en interessante podcasts over lezen, over boeken en podcasts van bibliotheken bij elkaar. Lekker luisteren en lezen maar!

• Privacyverklaring aangepast Bekijk details

29 april 2021

Op 29 april 2021 hebben wij een aanpassing doorgevoerd in onze privacyverklaring. Onder het kopje ‘E-books en luisterboeken’ lees je dat de Koninklijke Bibliotheek aan ons doorgeeft of je e-books en/of luisterboeken leent via de online bibliotheek.

• Media Ukkie Dagen Bekijk details

15 maart 2021

Wist je dat door het samen kijken van een filmpje een kind er ook echt iets van opsteekt? En dat de afwisseling met andere activiteiten, zoals buitenspelen, belangrijk is? Van 26 maart t/m 2 april 2021 besteedt de bibliotheek aandacht aan mediawijsheid in de opvoeding van kinderen van 0 tot 6 jaar.