Nieuws jeugd 6-12 jaar

• Vakantielezen: ga je mee op reis? Bekijk details

26 juni 2023

Vakantielezen is hét zomerprogramma van de Bibliotheek. Fenna Ramos, bekend van Zappelin, heeft onlangs in de bibliotheek het dagboek gevonden van Meral en Jop. Twee kinderen die terecht zijn gekomen in een onbekend werelddeel. Volg ook de reis die deze kinderen hebben gemaakt en beleef tijdens Vakantielezen samen een spannend avontuur. Bovendien maak je hiermee kans op het winnen van leuke prijzen.

• Nieuwe openingstijden per 1 mei 2022 Bekijk details

23 april 2022

Per 1 mei 2022 veranderen we onze openingstijden. De onrust die corona veroorzaakte, de afhaalbieb, beperking van openingstijden of soms zelfs sluiting van vestigingen, lijkt voorbij, dus is het tijd om vooruit te kijken!

• Biebclub Vakantieklas wegens succes herhaald Bekijk details

30 juni 2021

Deze zomervakantie organiseren wij de Biebclub Vakantieklas. Een leuk programma waarin kinderen - die een steuntje in de rug kunnen gebruiken rondom leesplezier - op een actieve en creatieve manier aan de slag gaan met taal en mediawijsheid. Dé hit van vorig jaar en dus voor herhaling vatbaar. Deelname is gratis. Wees er snel bij, vol is vol!

• Wie wordt de nieuwe voorleeskampioen? Bekijk details

3 maart 2021

De regionale kwartfinales van de Nationale Voorleeswedstrijd gaan van start. In totaal strijden 53 scholen in Rivierenland voor een plek in de kwartfinale.

• E-books en luisterboeken samen in één nieuwe app Bekijk details

9 september 2020

In de nieuwe online Bibliotheek-app kun je e-books en luisterboeken lenen en lezen. De app vervangt de oude apps 'E-books' en 'LuisterBieb'. Nieuw is dat je in één app zowel e-books als luisterboeken kunt lenen.

• Verras je moeder met een pop-up-Minecraftkaart! Bekijk details

7 mei 2020

Zondag is het Moederdag! Zoek je nog een mooi cadeau? Of heb je misschien gewoon zin in nog een klooi-activiteit? Het MediaLab heeft het allebei voor je! Deze twee toffe moederdagkaarten zijn fantastisch om te geven, maar misschien nog wel leuker om te maken!

• Klooien in de meivakantie Bekijk details

30 april 2020

Elke schoolvakantie organiseert ons MediaLab een klooi-activiteit, dus nu ook! In dit filmpje laten we je zien, hoe je een stoere robotarm maakt. Gewoon thuis!

• Nieuwe app ‘Snelweg Sprookjes’ creëert voorleesmomenten in de auto Bekijk details

31 januari 2019

Snelweg Sprookjes is een nieuwe app, ontwikkeld door Volkswagen en Achtung! Reclamebureau. Snelweg Sprookjes signaleert dat er in de auto steeds vaker op schermpjes wordt gekeken en er minder contact is tussen de familieleden in de auto. Zij willen dit probleem oplossen door het introduceren van interactieve luisterverhalen van hoge kwaliteit.

• Boek op Bezoek Bekijk details

31 augustus 2018

Binnenkort start Boek op Bezoek, een nieuwe naam voor een nieuwe editie van Voorleescorso. Vrijwilligers komen bij gezinnen op bezoek met een boek en lezen gedurende 20 weken voor aan kinderen voor wie dit minder vanzelfsprekend is.