Nieuws jongeren 12-18 jaar

• AI-Parade in bibliotheken Rivierenland Bekijk details

23 oktober 2023

De AI-Parade is een reizende manifestatie die burgers laat kennismaken met AI en het gesprek laat voeren over de inzet en invloed op de samenleving. Van 1 tot en met 30 november 2023 in bibliotheken in Rivierenland.

• Boekenweek van Jongeren: gratis 3PAK Bekijk details

28 augustus 2023

Van 15 t/m 24 september vindt de Boekenweek van Jongeren plaats. Voor iedereen van 15 tot en met 17 jaar. Haal de gratis verhalenbundel 3PAK op in onze bibliotheek!

• Nieuw in Tiel: Cultur-O-theek Bekijk details

15 september 2022

Nieuw in de Maakplaats in de Bibliotheek in Tiel; Cultur-O-theek. Coole activiteiten speciaal voor kids van 9 - 15 jaar. Ontwerp je eigen sneakers. Leer fotograferen van de beste. Schrijf een rap. Leer DJ'en. Produceer een beat. Kom beatboxen. Of volg een masterclass in Graffiti & Streetart. Gratis en een lidmaatschap is niet nodig.

• Nieuwe openingstijden per 1 mei 2022 Bekijk details

23 april 2022

Per 1 mei 2022 veranderen we onze openingstijden. De onrust die corona veroorzaakte, de afhaalbieb, beperking van openingstijden of soms zelfs sluiting van vestigingen, lijkt voorbij, dus is het tijd om vooruit te kijken!

• Wie wordt de nieuwe voorleeskampioen? Bekijk details

3 maart 2021

De regionale kwartfinales van de Nationale Voorleeswedstrijd gaan van start. In totaal strijden 53 scholen in Rivierenland voor een plek in de kwartfinale.

• Blijf jezelf ontwikkelen met online cursussen Bekijk details

15 februari 2021

Speciaal voor onze leden hebben we een aanbod van interessante cursussen en trainingen samengesteld. Het aanbod is eindeloos!

• E-books en luisterboeken samen in één nieuwe app Bekijk details

9 september 2020

In de nieuwe online Bibliotheek-app kun je e-books en luisterboeken lenen en lezen. De app vervangt de oude apps 'E-books' en 'LuisterBieb'. Nieuw is dat je in één app zowel e-books als luisterboeken kunt lenen.

• Start samenwerking met MBO Helicon Geldermalsen en Cambium College Zaltbommel Bekijk details

1 juli 2020

Bibliotheek Rivierenland gaat een samenwerking aan met twee scholen voor middelbaar onderwijs, om meer leesplezier bij jongeren te creëren. De Bibliotheek heeft een provinciale innovatiesubsidie ontvangen om een proeftuin vorm te geven op een vmbo en een mbo-school. Met het project ‘Proeftuin leesoffensief (v)mbo in de regio werken Bibliotheek en scholen samen aan een verbeterd taalniveau van schoolverlaters.

• Nieuw: niveautest Lezen voor de lijst Bekijk details

31 oktober 2019

Veel jongeren weten niet wat hun leesniveau is van Lezen voor de lijst. Daarom is er nu de online niveautest Lezen voor de lijst.

• Gratis extra's bij je abonnement! Bekijk details

22 juli 2019

De Bibliotheek biedt leden gratis online oefenmogelijkheden (bijvoorbeeld oefenen voor je theorie-examen autorijbewijs). Daarnaast kun je gratis databanken raadplegen. Dit kan in veel gevallen nu ook vanuit huis. Klik op de link voor meer informatie.