Nieuws jeugd 0-6 jaar

Resultaat 1 - 10 (van 13)

Weergaveopties:

• Nieuwe BoekStart Boekideeën voor op de groep Bekijk details

27 augustus 2024

Bij de leesbevorderende activiteiten op de groep staan het voorlezen en het werken met boeken centraal: dagelijks voorlezen en praten over boeken. Rondom het voorlezen kun je verschillende activiteiten bedenken met een goed gekozen prentenboek als uitgangspunt. Ook met de allerjongsten.

• Vakantielezen: ga je mee op reis? Bekijk details

9 juli 2024

Vakantielezen is hét zomerprogramma van de Bibliotheek. Deze zomer lezen we het avontuur van Lev en Saar, ga je mee op reis? We gaan naar 6 bijzondere landen: Avonturenland, Lachland, Sportmanië, Dierenrijk, De Sprookjeseilanden en Griezelkust. Verzamel alle schatten en puzzelstukjes én doe mee met de prijsvraag!

• Deze zomer dubbel zo lang lenen Bekijk details

17 juni 2024

Kom langs bij onze bibliotheek en vraag onze medewerkers naar hun leukste, meest romantische of juist spannendste zomer boekentips. En in juli en augustus leen je bij de bieb dubbel zo lang.

• Kinderboekenweek: Lekker eigenwijs! Bekijk details

3 juni 2024

De Kinderboekenweek komt er weer aan. Dit jaar staat deze campagne bij Bibliotheek Rivierenland volledig in het teken van eigenwijze en tegendraadse personages. Onder het thema "Lekker Eigenwijs" willen we kinderen van 6-12 jaar, eigenlijk van alle leeftijden, inspireren en aanmoedigen om te genieten van lezen. En met het grootste voorleesfeest van Rivierenland kan dat overal. Thuis, in de speeltuin, in het buurthuis of kantine van de sportclub... Iedereen mag meedoen.

• Voorlezen gaat voor Bekijk details

11 januari 2024

Van woensdag 24 januari t/m zaterdag 3 februari 2024 zijn het weer de Nationale Voorleesdagen. Voorlezen is heerlijk om te doen en zo gezellig! We inspireren je graag met tips om het voorlezen nog leuker te maken, met uitbundige voorleesfeestjes en een voorstelling. Voorlezen gaat voor!

• BoekStart viert feest Bekijk details

11 december 2023

In 2024 bestaat BoekStart 15 jaar! Een mooie mijlpaal die niet onopgemerkt blijft. BoekStart gaat het jubileumjaar uitgebreid vieren.

• Bezoek de BoekStartdag 2022 Bekijk details

12 mei 2022

Zaterdag 11 juni doet de Bibliotheek mee aan de landelijke BoekStartdag. We geven op deze dag onze allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders een extra warm welkom met interactieve voorleesfeestjes.

• Nieuwe openingstijden per 1 mei 2022 Bekijk details

23 april 2022

Per 1 mei 2022 veranderen we onze openingstijden. De onrust die corona veroorzaakte, de afhaalbieb, beperking van openingstijden of soms zelfs sluiting van vestigingen, lijkt voorbij, dus is het tijd om vooruit te kijken!

• Voorlezen is: een fijn momentje samen! Bekijk details

15 december 2021

Van 26 januari tot en met 5 februari 2022 vinden De Nationale Voorleesdagen plaats. In deze periode staan prenten-en voorleesboeken volop in de aandacht, met als doel het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen.

• Iedere week een nieuwe Digitale Voorleestas Bekijk details

11 maart 2021

Lees mee vanuit onze Digitale Voorleestas met prentenboeken & doe-, zing-, speel- en praatopdrachtjes. Samen lezen was nog nooit zo leuk! Ga actief aan de slag met je kind aan de hand van een mooi prentenboek.

Paginanavigatie