Nieuws jeugd 0-6 jaar

Resultaat 1 - 10 (van 12)

• Voorlezen gaat voor Bekijk details

11 januari 2024

Van woensdag 24 januari t/m zaterdag 3 februari 2024 zijn het weer de Nationale Voorleesdagen. Voorlezen is heerlijk om te doen en zo gezellig! We inspireren je graag met tips om het voorlezen nog leuker te maken, met uitbundige voorleesfeestjes en een voorstelling. Voorlezen gaat voor!

• Nieuwe BoekStart Boekideeën voor op de groep Bekijk details

7 juli 2023

Bij de leesbevorderende activiteiten op de groep staan het voorlezen en het werken met boeken centraal: dagelijks voorlezen en praten over boeken. Rondom het voorlezen kun je verschillende activiteiten bedenken met een goed gekozen prentenboek als uitgangspunt. Ook met de allerjongsten.

• Vakantielezen: ga je mee op reis? Bekijk details

26 juni 2023

Vakantielezen is hét zomerprogramma van de Bibliotheek. Fenna Ramos, bekend van Zappelin, heeft onlangs in de bibliotheek het dagboek gevonden van Meral en Jop. Twee kinderen die terecht zijn gekomen in een onbekend werelddeel. Volg ook de reis die deze kinderen hebben gemaakt en beleef tijdens Vakantielezen samen een spannend avontuur. Bovendien maak je hiermee kans op het winnen van leuke prijzen.

• Welk boek pak jij deze zomer? Bekijk details

1 juni 2023

Je vakantie begint met boeken! Daarom staat in de maanden juni, juli en augustus de vraag ‘’Welk boek pak jij deze zomer?’’ centraal. Ga jij lezen op het strand, in de tuin, op reis of lekker op de bank? Kom langs bij onze bibliotheek en vraag onze medewerkers naar hun leukste, meest romantische of juist spannendste boekentips.

• Bezoek de BoekStartdag 2022 Bekijk details

12 mei 2022

Zaterdag 11 juni doet de Bibliotheek mee aan de landelijke BoekStartdag. We geven op deze dag onze allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders een extra warm welkom met interactieve voorleesfeestjes.

• Nieuwe openingstijden per 1 mei 2022 Bekijk details

23 april 2022

Per 1 mei 2022 veranderen we onze openingstijden. De onrust die corona veroorzaakte, de afhaalbieb, beperking van openingstijden of soms zelfs sluiting van vestigingen, lijkt voorbij, dus is het tijd om vooruit te kijken!

• Voorlezen is: een fijn momentje samen! Bekijk details

15 december 2021

Van 26 januari tot en met 5 februari 2022 vinden De Nationale Voorleesdagen plaats. In deze periode staan prenten-en voorleesboeken volop in de aandacht, met als doel het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen.

• Iedere week een nieuwe Digitale Voorleestas Bekijk details

11 maart 2021

Lees mee vanuit onze Digitale Voorleestas met prentenboeken & doe-, zing-, speel- en praatopdrachtjes. Samen lezen was nog nooit zo leuk! Ga actief aan de slag met je kind aan de hand van een mooi prentenboek.

• E-books en luisterboeken samen in één nieuwe app Bekijk details

9 september 2020

In de nieuwe online Bibliotheek-app kun je e-books en luisterboeken lenen en lezen. De app vervangt de oude apps 'E-books' en 'LuisterBieb'. Nieuw is dat je in één app zowel e-books als luisterboeken kunt lenen.

• Nieuwe app ‘Snelweg Sprookjes’ creëert voorleesmomenten in de auto Bekijk details

31 januari 2019

Snelweg Sprookjes is een nieuwe app, ontwikkeld door Volkswagen en Achtung! Reclamebureau. Snelweg Sprookjes signaleert dat er in de auto steeds vaker op schermpjes wordt gekeken en er minder contact is tussen de familieleden in de auto. Zij willen dit probleem oplossen door het introduceren van interactieve luisterverhalen van hoge kwaliteit.

Paginanavigatie