Resultaat 11 - 20 (van 70)

• Verkiezingen 2023 Bekijk details

24 oktober 2023

Op 22 november staat de Tweede Kamerverkiezingen voor de deur! Weet jij al waar je op gaat stemmen of twijfel je nog? Bekijk onze speciale verkiezingspagina. Hier vind je onder meer de Verkiezingskrant in gewone taal, links naar alle stemwijzers, leestips met boeken over de Nederlandse politiek, uitleg over stemmen in andere talen en de link naar NOS liveblog met het laatste nieuws.

• AI-Parade in bibliotheken Rivierenland Bekijk details

23 oktober 2023

De AI-Parade is een reizende manifestatie die burgers laat kennismaken met AI en het gesprek laat voeren over de inzet en invloed op de samenleving. Van 1 tot en met 30 november 2023 in bibliotheken in Rivierenland.

• Taal Thuis en op School start eind september Bekijk details

19 september 2023

Taal is belangrijk voor de ontwikkeling van je kind. Ook thuis is het goed om veel met je kind te praten, te zingen en voor te lezen. Lukt dat? Helpen met huiswerk of omgaan met sociale media? Hoe doe je dat?

• Maand van Lezen en Schrijven Bekijk details

4 september 2023

September staat in het teken van de Maand van Lezen en Schrijven. We besteden extra aandacht aan het belang van lezen, schrijven, rekenen en het kunnen omgaan met de computer en smartphone. In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen hier moeite mee. Dit heeft veel gevolgen. We roepen iedereen op in actie te komen.

• Boekenweek van Jongeren: gratis 3PAK Bekijk details

28 augustus 2023

Van 15 t/m 24 september vindt de Boekenweek van Jongeren plaats. Voor iedereen van 15 tot en met 17 jaar. Haal de gratis verhalenbundel 3PAK op in onze bibliotheek!

• Vakantielezen: ga je mee op reis? Bekijk details

26 juni 2023

Vakantielezen is hét zomerprogramma van de Bibliotheek. Fenna Ramos, bekend van Zappelin, heeft onlangs in de bibliotheek het dagboek gevonden van Meral en Jop. Twee kinderen die terecht zijn gekomen in een onbekend werelddeel. Volg ook de reis die deze kinderen hebben gemaakt en beleef tijdens Vakantielezen samen een spannend avontuur. Bovendien maak je hiermee kans op het winnen van leuke prijzen.

• Gezocht: Vrijwilligers Voorleesexpress Bekijk details

22 juni 2023

Wij zoeken vrijwilligers voor Voorleesexpress. Wil jij bijdragen aan een taal- en kansrijke toekomst voor ieder kind in West Maas en Waal en West Betuwe? Word voorlezer bij de VoorleesExpress en maak het verschil!

• Welk boek pak jij deze zomer? Bekijk details

1 juni 2023

Je vakantie begint met boeken! Daarom staat in de maanden juni, juli en augustus de vraag ‘’Welk boek pak jij deze zomer?’’ centraal. Ga jij lezen op het strand, in de tuin, op reis of lekker op de bank? Kom langs bij onze bibliotheek en vraag onze medewerkers naar hun leukste, meest romantische of juist spannendste boekentips.

• Opening Adviesplein Maasdriel in Kerkdriel Bekijk details

30 mei 2023

Op dinsdag 27 juni openen we om 15:00 uur het tweede Adviesplein in Maasdriel. Na een succesvolle opening van het eerste Adviesplein in Hedel, zijn we op dit moment druk bezig met de voorbereidingen voor het Adviesplein in Kerkdriel. Dit Adviesplein is een samenwerking tussen gemeente Maasdriel, Welzijn Bommelerwaard en de Bibliotheek Rivierenland.

• Bescherm jezelf tegen internet oplichting Bekijk details

15 mei 2023

De vakantie is geboekt, nog maar heel even en dan is het genieten. Plotseling een bericht van het hotel of de camping. Met het verzoek om 1ct met je creditcard te betalen om de boeking te controleren. Kort daarna ben je honderden euro’s lichter. Fraude. Oplichting. Een list. Beter beschermd zijn tegen vormen van internet oplichting zoals deze? Dan is het tijd om je aan te melden voor ons computercursus aanbod.

Paginanavigatie