• Bescherm jezelf tegen WiFi-fraude tijdens vakantie of onderweg! Bekijk details

16 april 2024

Met een vakantie in het vooruitzicht willen we jullie bewust maken van het risico op fraude bij het gebruik van openbare WiFi-netwerken. Hackers kunnen namelijk eenvoudig toegang krijgen tot gevoelige informatie wanneer je verbonden bent met onbeveiligde netwerken.

• Nieuw Bibliotheekpunt in Vuren Bekijk details

11 april 2024

Voortaan kunnen materialen uit de collectie van Bibliotheek Rivierenland opgehaald en ook weer ingeleverd worden in Cultuurcentrum De Koels in Vuren. Hier vind je vanaf nu een zelfservice Bibliotheekpunt. Wat is dit, vraag je je misschien af?

• Taalhuis Buren/Neder-Betuwe van start Bekijk details

11 april 2024

Het Taalhuis Buren/Neder-Betuwe is officieel van start gegaan. Dit initiatief brengt verschillende organisaties samen in de strijd tegen laaggeletterdheid. De gemeenten Neder-Betuwe en Buren hebben de handen ineengeslagen om dit Taalhuis te realiseren. Samen met partners zoals Welzijn Rivierstroom en ROC Rivor en kijken wij nu actief naar de praktische invulling van het Taalhuis.

• Eén inlogaccount voor alle bibliotheekdiensten Bekijk details

28 maart 2024

Tegenwoordig kun je als lid van de Bibliotheek met jouw account direct inloggen voor álle bibliotheekdiensten. Je hebt dus nog maar één inlogaccount. Dit maakt inloggen niet alleen veiliger, maar ook gemakkelijker.

• Waarschuwing voor WhatsApp Fraude Bekijk details

25 maart 2024

Er is een recente toename van WhatsApp-fraude, waarbij oplichters zich voordoen als bekenden en vragen om geld over te maken. Het is belangrijk om alert te zijn en de volgende tips in overweging te nemen.

• Media Ukkie Dagen 2024 Bekijk details

27 februari 2024

Van 5 t/m 12 april vinden de Media Ukkie Dagen plaats! Door het hele land wordt aandacht gevraagd voor mediawijsheid in de opvoeding van kinderen van 0 t/m 6 jaar. Het thema is dit jaar: Ontspannen met media.

• Waarschuwing voor oplichting met pinpas en code Bekijk details

26 februari 2024

Helaas zien we een toename van oplichtingspraktijken waarbij oplichters zich voordoen als medewerkers van banken en telefonisch contact opnemen met oudere mensen. In veel gevallen vragen ze de ouderen om hun bankpas met pincode af te geven aan een zogenaamde 'medewerker' die deze komt ophalen. Dit heeft tot gevolg dat de ouderen slachtoffer worden van financiële fraude.

• Staatssecretaris van Huffelen bezoekt Bibliotheek Zaltbommel Bekijk details

26 januari 2024

Bibliotheek Zaltbommel is uitgerust met een Informatiepunt Digitale Overheid. Staatssecretaris van Huffelen van Koninkrijksrelaties en Digitalisering, verantwoordelijk voor deze informatiepunten, bezocht de Bibliotheek Zaltbommel op donderdag 25 januari om daar met bezoekers, gebruikers en medewerkers van de Bibliotheek te praten over het gebruik en de waarde van deze vorm van hulp.

• Voorlezen gaat voor Bekijk details

11 januari 2024

Van woensdag 24 januari t/m zaterdag 3 februari 2024 zijn het weer de Nationale Voorleesdagen. Voorlezen is heerlijk om te doen en zo gezellig! We inspireren je graag met tips om het voorlezen nog leuker te maken, met uitbundige voorleesfeestjes en een voorstelling. Voorlezen gaat voor!

• Aanpassing tarieven per 1 januari 2024 Bekijk details

23 november 2023

Per 1 januari 2024 passen we onze tarieven aan voor het 18+ abonnement en voor het abonnement voor organisaties.