• Media Ukkie Dagen 2023 met webinar 'Kom in beweging met media' Bekijk details

6 maart 2023

Tijdens de Media Ukkie Dagen neemt Denise Bontje (mediasmarties.nl) ouders en grootouders mee in het leven van jonge kinderen. Welke plek hebben media in het leven van hun (klein-)kind? Wat heeft een jong kind nodig en hoe zorg je voor balans en voor voldoende beweging?

• Boekenweek 2023: Schrijvers op tour in Rivierenland Bekijk details

28 februari 2023

Met het Boekenweekthema 'Ik ben alles’ vieren we in 2023 de pluriformiteit van onze identiteit, een bijzonder actueel thema. Tijdens de Boekenweek gaan schrijvers Khalid Boudou, Mariken Heitman, Aafke Romeijn en Liesbeth Woertman in op dit thema in verschillende Bibliotheken.

• Hulp bij belastingaangifte Bekijk details

23 februari 2023

Vanaf 1 maart kun je weer belastingaangifte doen. Kun je wel wat hulp gebruiken van een belastingexpert? Meld je dan aan voor een gratis spreekuur in de Bibliotheek.

• Wie wordt de voorleeskampioen van 2023? Bekijk details

31 januari 2023

De lokale en regionale finales van de Nationale Voorleeswedstrijd gaan weer van start. In totaal strijden 69 deelnemers uit Rivierenland voor een plekje in de vervolgronde. De eerste van de 6 lokale finales is op maandag 30 januari. De regionale finale vindt plaatst in Geldermalsen. De winnaar mag meedoen aan de provinciale ronde.

• Noor van den Biggelaar wint Read2me! Rivierenland Bekijk details

30 januari 2023

Noor van den Biggelaar van het Cambium (locatie Buys Ballot) in Zaltbommel heeft de voorleeswedstrijd Read2me! in Rivierenland gewonnen. Ze las voor uit Truth or dance van Chinouk Thijssen.

• Provinciale Staten Debat 2023 Bekijk details

23 januari 2023

Wat vind jij belangrijk? Woensdag 15 maart 2023 zijn de Provinciale Staten Verkiezingen. In aanloop naar deze verkiezingen organiseren Rijnbrink, Rozet en de Samenwerkende Bibliotheken Gelderland op donderdag 9 maart een lijsttrekkersdebat, samen met Omroep Gelderland, RTV Connect en andere lokale omroepen. Jij kunt hier een bijdrage aan leveren.

• Nieuwe online cursussen Bekijk details

4 januari 2023

Als je lid bent van de Bibliotheek heb je gratis toegang tot veel interessante online cursussen op de leerplatformen Soofos en Goodhabitz. Per 1 januari zijn er nieuwe cursussen toegevoegd.

• Nieuw in Tiel: Cultur-O-theek Bekijk details

15 september 2022

Nieuw in de Maakplaats in de Bibliotheek in Tiel; Cultur-O-theek. Coole activiteiten speciaal voor kids van 9 - 15 jaar. Ontwerp je eigen sneakers. Leer fotograferen van de beste. Schrijf een rap. Leer DJ'en. Produceer een beat. Kom beatboxen. Of volg een masterclass in Graffiti & Streetart. Gratis en een lidmaatschap is niet nodig.

• Bezoek de BoekStartdag 2022 Bekijk details

12 mei 2022

Zaterdag 11 juni doet de Bibliotheek mee aan de landelijke BoekStartdag. We geven op deze dag onze allerjongste bezoekers en hun (groot)ouders een extra warm welkom met interactieve voorleesfeestjes.

• Bibliotheek opent Geheugensteun Bekijk details

3 mei 2022

Een vindplaats van informatie over het geheugen en dementie voor alle inwoners van de Bommelerwaard.