Resultaat 31 - 40 (van 70)

• Nu ook thuis beter leren computeren via de bibliotheek Bekijk details

26 april 2022

Nieuw! Wil je handiger worden met de computer, tablet en smartphone? Volg dan in de bibliotheek of thuis gratis online SeniorWeb-cursussen. Zo kun je bijvoorbeeld beter leren e-mailen, werken met Windows, Word en Excel of Whatsap

• Nieuwe openingstijden per 1 mei 2022 Bekijk details

23 april 2022

Per 1 mei 2022 veranderen we onze openingstijden. De onrust die corona veroorzaakte, de afhaalbieb, beperking van openingstijden of soms zelfs sluiting van vestigingen, lijkt voorbij, dus is het tijd om vooruit te kijken!

• Thema: duurzaam leven rondom huis en tuin Bekijk details

11 april 2022

Er zijn veel kleine en grote acties rondom duurzaamheid, waarmee jij het verschil kan maken. De Bibliotheek is er voor iedereen die inspiratie zoekt: jong en oud, leden en niet-leden, particulier en ondernemer. Met gevarieerde activiteiten voor jong én oud, leestips en cursussen over duurzamer leven rondom huis en tuin.

• Boekenweek 22: Ode aan de eerste liefde Bekijk details

5 april 2022

De 87ste Boekenweek brengt een ode aan de eerste liefde. En niet in maart dit jaar, maar in april. Van zaterdag 9 t/m maandag 18 april om precies te zijn. Ilja Leonard Pfeiffer schrijft dit jaar het Boekenweekgeschenk en Marieke Lucas Rijneveld neemt het Boekenweekessay voor zijn rekening. Ook in de Bibliotheek wordt de liefde omarmt.

• Nieuw convenant bibliotheekwerk 2023-2026: Samen maken we de bieb Bekijk details

14 maart 2022

Gemeenten en Bibliotheek slaan opnieuw handen ineen. Wethouders van de gemeenten Buren, Culemborg, Druten, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel ondertekenden afgelopen week een nieuwe samenwerkingsovereenkomst met Bibliotheek Rivierenland. Voor de jaren 2023 tot en met 2026.

• Wie wordt de voorleeskampioen van 2022? Bekijk details

20 januari 2022

De lokale en regionale finales van de Nationale Voorleeswedstrijd gaan weer van start. In totaal strijden 62 deelnemers uit Rivierenland voor een plekje in de vervolgronde. De eerste van de 6 lokale finales is op maandag 31 januari. De regionale finale vindt plaatst in Geldermalsen. De winnaar mag meedoen aan de provinciale ronde.

• Hulp bij afspraak boosterprik Bekijk details

16 december 2021

Binnenkort krijgen 3 miljoen Nederlanders vanaf 60 jaar en ouder een uitnodiging om een afspraak te maken voor een extra coronavaccinatie, de boosterprik. Vanaf het moment dat jouw geboortejaar aan de beurt is kun je online een prikafspraak maken. Vind je het lastig om zelf online een afspraak te maken? Bij de bibliotheek helpen we je verder.

• Voorlezen is: een fijn momentje samen! Bekijk details

15 december 2021

Van 26 januari tot en met 5 februari 2022 vinden De Nationale Voorleesdagen plaats. In deze periode staan prenten-en voorleesboeken volop in de aandacht, met als doel het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen.

• Bibliotheek Rivierenland opnieuw gecertificeerd Bekijk details

18 november 2021

“De bibliotheek levert een topprestatie ondanks beperkte middelen”, leest het certificeringsrapport waarmee Bibliotheek Rivierenland als openbare bibliotheek dit jaar opnieuw gecertificeerd is.

• Nieuw! Hippe inspiratiebron voor het ontdekken van boeken Bekijk details

14 oktober 2021

Podcasts zijn hip en een goede inspiratiebron voor het ontdekken van boeken. Op deze pagina staan leuke en interessante podcasts over lezen, over boeken en podcasts van bibliotheken bij elkaar. Lekker luisteren en lezen maar!

Paginanavigatie