• Vragen over de digitale overheid? Bekijk details

6 oktober 2020

Heb je vragen over websites van de overheid of hoe je zaken met de overheid digitaal kunt regelen? We helpen je graag!

• Maak kennis met de nieuwe online Bibliotheek-app Bekijk details

22 september 2020

De online Bibliotheek heeft een nieuwe app. In de nieuwe app kunnen gebruikers zowel e-books als luisterboeken zoeken, lenen én direct lezen. Wil je meer weten over de app? Op vrijdag 9 oktober is iedereen van harte welkom om de online Bibliotheek en de nieuwe app te ontdekken én te ervaren bij de speciale lees- en luisterspots in de Bieb.

• E-books en luisterboeken samen in één nieuwe app Bekijk details

9 september 2020

In de nieuwe online Bibliotheek-app kun je e-books en luisterboeken lenen en lezen. De app vervangt de oude apps 'E-books' en 'LuisterBieb'. Nieuw is dat je in één app zowel e-books als luisterboeken kunt lenen.

• Opening Leerhuis Zaltbommel tijdens Week van Lezen en Schrijven Bekijk details

27 augustus 2020

Tijdens de Week van Lezen en Schrijven (van 7 t/m 13 september) roept de Stichting Lezen en Schrijven organisaties op in actie te komen om aandacht te vragen voor laaggeletterdheid. De opening van het Leerhuis Zaltbommel op woensdag 9 september is één van de honderden voorbeelden.

• Hulp bij online donorregistratie Bekijk details

9 juli 2020

De Wet Donorregistratie vraagt dat je online je keuze registreert. Kom je er niet uit? Bij de bibliotheek helpen we je graag op weg.

• Start samenwerking met MBO Helicon Geldermalsen en Cambium College Zaltbommel Bekijk details

1 juli 2020

Bibliotheek Rivierenland gaat een samenwerking aan met twee scholen voor middelbaar onderwijs, om meer leesplezier bij jongeren te creëren. De Bibliotheek heeft een provinciale innovatiesubsidie ontvangen om een proeftuin vorm te geven op een vmbo en een mbo-school. Met het project ‘Proeftuin leesoffensief (v)mbo in de regio werken Bibliotheek en scholen samen aan een verbeterd taalniveau van schoolverlaters.

• Gratis online trainingen Bekijk details

11 juni 2020

Meer leren? Zoals Beter thuiswerken, Lezen en schrijven, Word, Digitale fotografie, Yoga, Sporten en bewegen, Gezond eten, De iPad gebruiken, Excel, een cursus Geluk en meer.

• Verras je moeder met een pop-up-Minecraftkaart! Bekijk details

7 mei 2020

Zondag is het Moederdag! Zoek je nog een mooi cadeau? Of heb je misschien gewoon zin in nog een klooi-activiteit? Het MediaLab heeft het allebei voor je! Deze twee toffe moederdagkaarten zijn fantastisch om te geven, maar misschien nog wel leuker om te maken!

• Klooien in de meivakantie Bekijk details

30 april 2020

Elke schoolvakantie organiseert ons MediaLab een klooi-activiteit, dus nu ook! In dit filmpje laten we je zien, hoe je een stoere robotarm maakt. Gewoon thuis!

• Thuis aan de slag Bekijk details

9 april 2020

In deze tijd waarin fysiek contact beperkt is, gebruiken we massaal allerlei digitale oplossingen. Maar dit is niet voor iedereen vanzelfsprekend en makkelijk. Nu ook onze digitaalhuizen gesloten zijn, hebben we een aantal makkelijke websites op een rijtje gezet.