• Verras je moeder met een pop-up-Minecraftkaart! Bekijk details

7 mei 2020

Zondag is het Moederdag! Zoek je nog een mooi cadeau? Of heb je misschien gewoon zin in nog een klooi-activiteit? Het MediaLab heeft het allebei voor je! Deze twee toffe moederdagkaarten zijn fantastisch om te geven, maar misschien nog wel leuker om te maken!

• Klooien in de meivakantie Bekijk details

30 april 2020

Elke schoolvakantie organiseert ons MediaLab een klooi-activiteit, dus nu ook! In dit filmpje laten we je zien, hoe je een stoere robotarm maakt. Gewoon thuis!

• Thuis aan de slag Bekijk details

9 april 2020

In deze tijd waarin fysiek contact beperkt is, gebruiken we massaal allerlei digitale oplossingen. Maar dit is niet voor iedereen vanzelfsprekend en makkelijk. Nu ook onze digitaalhuizen gesloten zijn, hebben we een aantal makkelijke websites op een rijtje gezet.

• Wijzigingen vanaf 1 april 2020 Bekijk details

26 februari 2020

Wij werken voortdurend aan de verbetering van onze dienstverlening. Lees hier wat er met ingang van 1 april 2020 gaat veranderen.

• Digi-Taalhuis West Maas en Waal heeft weer nieuwe taalvrijwilligers! Bekijk details

6 februari 2020

Nieuwe taalvrijwilligers hebben hun certificaat gehaald om aan de slag te kunnen in het Digi-Taalhuis West Maas en Waal. Zij mogen nu ook mensen begeleiden die beter willen leren lezen, schrijven, rekenen of computeren in de Bibliotheek in Beneden-Leeuwen.

• Duurzaam 2020 in Bekijk details

6 januari 2020

Bibliotheek Rivierenland gaat duurzaam het nieuwe jaar in en streeft naar een plasticvrije Bibliotheek. Om dit te verwezenlijken heeft de Bibliotheek gekozen voor een samenwerking met de Belgische bibliotheekleverancier MedioEurope voor de verwerking van plasticvrije boeken.

• De bibliotheek stapt over op een nieuwe betaalservice Bekijk details

28 december 2019

De Bibliotheek Rivierenland stapt in 2020 over op een nieuwe betaalservice: wij gaan digitale facturen versturen voor het betalen van het abonnementsgeld. Leden die een acceptgiro per post kregen, ontvangen voortaan 1 maal per jaar een e-mail van ons met een betaallink en een persoonlijke betaalpagina met een koppeling naar iDEAL.

• Nieuw: niveautest Lezen voor de lijst Bekijk details

31 oktober 2019

Veel jongeren weten niet wat hun leesniveau is van Lezen voor de lijst. Daarom is er nu de online niveautest Lezen voor de lijst.

• Gratis extra's bij je abonnement! Bekijk details

22 juli 2019

De Bibliotheek biedt leden gratis online oefenmogelijkheden (bijvoorbeeld oefenen voor je theorie-examen autorijbewijs). Daarnaast kun je gratis databanken raadplegen. Dit kan in veel gevallen nu ook vanuit huis. Klik op de link voor meer informatie.

• Het Digi-Taalhuis komt naar de mensen toe Bekijk details

4 juli 2019

Het Digi-Taalhuis West Maas en Waal heeft sinds 4 juli ook een mobiele vorm! Een Mobiel Digi-Taalhuis, ofwel een bus, met lesmaterialen, leesboeken met eenvoudige woorden, promotiemateriaal en laptops, om op locatie cursussen en informatie te geven. Zo kunnen meer kermen in de gemeente worden bereikt. De bus komt op gezette tijden bij de Bibliotheek Dreumel, wordt ingezet bij evenementen in de gemeente West Maas en Waal en kan geboekt worden door organisaties en instellingen.